Tips voor de inrichting van je kantoor aan huis


Ben je zelfstandig ondernemer en werk je vooral thuis? Als je de ruimte hebt in huis, is het advies om een aparte kamer in te richten als kantoor aan huis. Dat heeft namelijk veel voordelen. Je privézaken en je onderneming lopen niet door elkaar, je kan je afsluiten om met volle focus aan het werk te gaan en in een opgeruimd kantoor kun je je klanten ontvangen. De inrichting van een thuiskantoor vraagt om andere benodigdheden dan je standaard inrichting. In dit artikel staat een korte checklist van de onmisbare benodigdheden voor jouw kantoor aan huis.

Tip 1: De werkplek

Met de werkplek bedoelen we niet het kantoor an sich, maar de meubels waar je op en aan zit. Investeer daarom in een goede bureaustoel die je naar de stand van je lichaam kan verstellen. Heb je wat kortere benen, dan is een voetenbankje de ideale oplossing. Uiteraard is het bureau ook heel erg belangrijk. Vind je het lastig om de hele tijd stil te zitten, dan is het een aanrader om een verstelbaar bureau te kopen. Zit sta bureaus kun je tot verschillende hoogten verstellen. Het woord zegt het al: je kan staan achter dit type bureau. Staan is beter dan zitten, omdat je dan calorieën verbrandt en het voorkomt dat je lang in dezelfde houding zit. Dat is dus een stuk beter voor je lichaam.

Zit sta bureaus

Tip 2: Boekenkast

Een boekenkast mag best een blikvanger zijn in jouw kantoor aan huis. De mooiste boekenkasten beslaan een hele wand. Hartstikke fijn, want hier kan je lekker veel in kwijt. Denk hierbij aan ordners voor je administratie of relevante literatuur voor het beroep dat jij uitoefent. Heb je lege planken? Versier die dan met leuke foto’s, planten of de diploma’s van je beroepsopleiding. Een boekenkast is daardoor ook heel erg multifunctioneel.

Tip 3: De juiste verlichting

Als eigen baas bepaal jij ook je eigen werktijden. Werk je liever overdag of juist in de avond? Elk moment van de dag wil je geconcentreerd aan het werk zijn. Vooral ‘s avonds wil je dat je kantoor net zo goed verlicht is als overdag. Kies daarom voor led verlichting die de hele ruimte beslaat en die je in verschillende sterktes kan dimmen.

Tip 4: Een goede internetaansluiting

Tegenwoordig gaat alles digitaal, zoals e-mailen met klanten en leveranciers, informatie opzoeken op internet en werken in de cloud. Eigenlijk kun je nu niet meer zonder internet. Ben er daarom zeker van dat je een provider uitkiest die je een stabiele WiFi-verbinding garandeert. Vraag anders de monteur of hij een extra kabel kan trekken naar je kantoor. Zo weet je zeker dat je altijd aan het werk kan blijven met een stabiele verbinding.

Tip 5: Accessoires

In je thuiskantoor geldt wel het motto: overdaad schaadt. Maar je mag het toch een beetje persoonlijk maken. Je bedrijf en jij als mens zijn namelijk sterk met elkaar verweven. Ook mogen je klanten best een kleine glimp opvangen van de persoon achter de ondernemer. Dit kun je doen door een aantal leuke foto’s op te hangen van je gezin en/of van andere mensen om wie jij geeft. Verder kun je andere handige accessoires gebruiken als pennenbakjes, planten of een mooi kleed. Zo voorkom je ook gelijk dat het een kille bedoening blijft.

Welke benodigdheden missen wij nog voor het thuiskantoor? Laat het ons hieronder weten in een reactie.

 

You may also like

Comments are closed here.

Like ons

Over ons

Marco

Marco

Dit is een blog die gericht is op wonen. Ons team is op druk bezig met schrijven en zijn steeds op zoek naar de nieuwe ontwikkelingen.

Artikel plaatsen?

Wij zijn op zoek naar blogschrijvers. Schrijft u graag of wilt u graag een blog plaatsen? Neem dan contact op info@wonenwereld.nl