Pennen met logo laten bedrukken

Pennen met logo laten bedrukken en meer: dit zijn de do’s en don’ts bij het geven van relatiegeschenken!


Pennen met logo laten bedrukken, waterflesjes uitdelen… allemaal dingen die veelvuldig worden gebruikt als marketingstunt of promotiemiddel. Het geven van relatiegeschenken is al heel wat jaren ontzettend populair, maar zeker in de huidige coronatijd erg belangrijk. Fijn om je relaties te laten weten dat je aan ze denkt of ze simpelweg een hart onder de riem wilt steken. Toch is het geven van relatiegeschenken lastiger dan je misschien zou denken. Er zijn namelijk een aantal dingen waar je rekening mee moet houden. Zo mag het niet te opzichtig een promotiemiddel zijn en wil je ook niet dat de klant dit zonder nadenken in de vuilnisbak gooit. Maar hoe geef je nu echt een geschenk waar iedereen gelukkig van wordt? Een geschenk die gegarandeerd de ontvanger een glimlach bezorgd? Hier vind je alle do’s en don’ts bij het geven van relatiegeschenken!

Overdrijf niet

Er zijn landen waar relatiegeschenken altijd heel groots worden aangepakt. En zeg nou zelf: een helikoptervluchtje met een enorme klant steekt ook wel heel schril af tegen een USB bedrukken. Dit betekent echter niet dat een USB een minder goede keuze is. In Nederland leven we vaak onder het mom: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Dat geldt ook voor relatiegeschenken. Je hoeft het niet altijd uitzonderlijk groots uit te pakken. Zeker niet in de huidige tijden. Alleen al een klein geschenk om te laten weten dat je aan deze persoon denkt, kan meer dan voldoende zijn.

Geef dus geen overdreven duur cadeau en geef het ook niet te vaak. Een relatiegeschenk kan één of twee keer per jaar een echte leuke verrassing zijn, maar wanneer men maandelijks iets in de bus ontvangt, dan is de verrassing er al snel vanaf. Met een goedkoop cadeau scoor je geen punten, maar een te duur cadeau is ook weer niet noodzakelijk. Daarom is het belangrijk om de juiste balans te vinden. Dat is goed voor de portemonnee en levert ook nog eens geweldige reacties op.

Probeer zo origineel mogelijk te houden

Er zijn van die standaard relatiegeschenken die door vrijwel ieder bedrijf wel eens worden weggegeven. In dat geval ben je dus totaal niet origineel als je hiervoor kiest en zal je ook al snel ontdekken dat dat ene cadeau ergens in een hoek verdwijnt of dat je klant niet kan reproduceren van welk bedrijf hij deze heeft gehad. Daarom is het belangrijk om vanuit een andere hoek te werken en een beetje outside-the-box te denken.

Probeer zo origineel mogelijk te houden

Wil je toch een relatief standaard geschenk geven? Denk bijvoorbeeld aan een gegraveerde pen? Probeer er dan iets unieks aan toe te voegen, waardoor je alsnog beter onthouden wordt. Denk bijvoorbeeld aan een grappige anekdote of een leuke gravure. Hierdoor val je net wat meer op, waardoor je de aandacht van de klant trekt.

Iets voor in de coronatijd

In de coronatijd zijn dingen natuurlijk allemaal anders dan normaal. Bovendien zijn veel ondernemers hard geraakt. Zo ook veel klanten van jou. Dan is het dus prettig om juist in deze tijd te laten weten dat je aan ze denkt. Geef daarom een cadeau die echt in de coronatijd past. Denk bijvoorbeeld aan een puzzel met afbeelding van jullie logo of assortiment. Zo geef je je klant wat te doen in deze barre tijden waarin we voornamelijk thuis zitten. Ook kun je bijvoorbeeld kiezen voor een waterfles met logo. Ideaal voor mensen die in deze tijd alsnog wat aan hun conditie en gezondheid willen doen en daardoor massaal buiten gaan trainen.

Door iets te kiezen wat specifiek past bij deze periode, laat je pas echt zien dat je aan je klanten denkt en ze een steuntje in de rug wilt geven. Zo trek je gegarandeerd de aandacht.

Ken je klant

Als je echt indruk wil maken, dan is het belangrijk dat je iets kiest wat echt bij de klant past. Kies dus niet voor één relatiegeschenk die je naar al je klanten stuurt, maar kies voor elke klant een afzonderlijk iets. Dat kost misschien wat meer tijd, maar levert gegarandeerd wel veel meer enthousiasme op. Hierdoor laat je zeker een gigantische indruk achter. Denk bijvoorbeeld aan een halsband met logo voor die ene hondenliefhebber of een bijzondere spiegel voor die ene klant die in het cosmeticawereldje werkzaam is. Laat zien dat je hem of haar kent en je weet zeker dat je iemand op die manier écht verrast.

You may also like

Comments are closed here.

Like ons

Over ons

Marco

Marco

Dit is een blog die gericht is op wonen. Ons team is op druk bezig met schrijven en zijn steeds op zoek naar de nieuwe ontwikkelingen.

Artikel plaatsen?

Wij zijn op zoek naar blogschrijvers. Schrijft u graag of wilt u graag een blog plaatsen? Neem dan contact op info@wonenwereld.nl