Zorgeloos verhuizen doe je zo
Een verhuizing is een precair proces. Er komt heel veel bij kijken en mensen onderschatten vaak wat er allemaal gedaan en geregeld moet worden. Zeker als je een volledige inboedel wil overbrengen van de ene naar de andere woning, gaat er veel tijd in een verhuizing zitten. Het is dan niet eens te doen zonder hulp. Je kan natuurlijk een beroep doen op familie en vrienden, maar helaas zijn die niet altijd even berekenbaar. Uiteraard kun je ook de hulp inroepen van professionals. Hiervoor betaal je wel, maar dan weet je zeker dat je verhuizing vlekkeloos gebeurt. En wat bespreek je met een verhuisbedrijf? Dit artikel helpt je om je verhuizing in goede banen te leiden.
#1 Waar ga je naartoe?
Bespreek vooraf tot in detail waar je naartoe gaat verhuizen. Verhuis je naar een woning om de hoek of is er sprake van een internationale verhuizing? Uiteraard is dat belangrijk om te bespreken, want in een internationale verhuizing zitten heel wat meer uren dan in een lokaal project. Het verhuisbedrijf moet dan ook veel meer regelen. Denk aan de bezetting van de verhuizing of reservering in het wagenpark. Vaak wordt er een offerte en planning gemaakt op basis van het aantal kilometers. Wees daarom duidelijk en transparant van tevoren.
#2 Kantoor of woning?
De verhuizing van een kantoor of woning zijn ook twee verschillende operaties. De verhuizing van een kantoor is anders, omdat de spullen zwaarder zijn. Denk aan de bureaus waar werknemers aan werken. Verder zijn er ook veel breekbare spullen, zoals schermen, printers en telefooncentrales. Voor een huis is gewicht en breekbaarheid van de inboedel vaak wat gelijkmatiger verdeeld. Een bedrijfsverhuizing vraagt dus een andere aanpak. Jouw verhuisbedrijf is hiervan graag op de hoogte.
#3 Breekbare spullen
Ben jij de trotse bezitter van een kristalverzameling of heb je veel glazen kasten in je inboedel? Laat het de verhuizers dan zeker weten. Die zullen dan nog voorzichtiger met je spullen omgaan, dan dat ze normaal al doen. Breekbare spullen worden ook anders verpakt dan de gangbare voorwerpen. Deze spullen worden vaak verpakt in noppenfolie, bubbelplastic of krantenpapier. Ook dit moet beschikbaar worden gesteld voor een verhuizing met veel breekbare voorwerpen. Voor het verhuisbedrijf is het handig als je van tevoren een inventarislijst stuurt van jouw breekbare spullen. Op basis van deze lijst kan jouw verhuizing tot in de puntjes worden geregeld.
#4 Wat voor soort woning?
Zoek je het hogerop met je volgende woning? Geef dan vooral door op welke verdieping je gaat wonen en of het om een grachtenpand gaat. Een verhuisbedrijf Amsterdam maakt altijd gebruik van een speciale verhuislift als het gaat om een oud grachtenpand. De trappen in zo’n pand zijn te smal om bijvoorbeeld banken en kasten doorheen te krijgen. Check dit dus goed en stem het af met het verhuisbedrijf.
#5 Omvang van de verhuizing
Dit lijkt vanzelfsprekend om het door te geven, maar veel mensen gaan hier de mist in. Ze onderschatten vaak hoeveel spullen ze in huis hebben staan. Een gespecialiseerd verhuisbedrijf stuurt iemand op voorhand langs om een inventarisatie te maken. Als het bedrijf deze optie biedt, maak hier dan zeker gebruik van. Verhuizers hebben net even iets meer inzicht in de hele situatie.
Comments are closed here.